Tereza Zedková
24. 9. 2023
Rozhovor se Simonou Brhelovou: O značce, která má duši - přírodní kosmetika Nobilis Tilia

Od prvního seznámení vnímala marketingová manažerka Simona Brhelová Nobilis Tilia jako značku, která má duši a která je pomocníkem a radostí člověku na každý den. Láska k bylinkám a přírodním produktům ji do Vlčí Hory zavedla v roce 2013. K jejímu desetiletému výročí ve firmě jsme s ní nahlédli pod pokličku práce v marketingu.

Co vás přivedlo k práci v Nobilis Tilia, jaké byly Vaše začátky?

Moje cesta za prací do Nobilis Tilia vedla z daleka, jelikož původem pocházím z malé vesničky u Ostravy. Pocitově to však byla láska na první přičichnutí, na první dotek. Už dlouho před nástupem do firmy mě v osobním životě zajímalo bylinkaření a doma jsem si vyráběla vlastní přírodní kosmetiku. I díky mé předchozí práci jsem měla obrovský přehled o kosmetických značkách, jak českých, tak zahraničních. Když jsem pak poznala svého muže, přestěhovala jsme se tehdy už z Prahy, kam jsem z Moravy odešla za prací, až do Nového Boru. Při jedné z procházek Českým Švýcarskem jsme narazili na tehdejší budovu a prodejnu Nobilis Tilia. Zdejší atmosféra a produkty mě okamžitě chytly za srdce a já jsem si slíbila, že po mateřské dovolené tady začnu pracovat. Mateřskou jsem si užila postupně se dvěma dětmi, ale nakonec se tak stalo. Na začátku jsem se věnovala marketingové komunikaci, mediálnímu partnerství, inzerci, sociálním sítím, produkci veletrhů. Vytvořila jsem historicky první katalog. Postupně však agenda narůstala a pozice se proměnila.

Pozice marketingové manažerky vyžaduje komplexní přístup, který odráží práci i dalších oddělení. Co všechno musíte zohledňovat, co vás na své práci baví?

Baví mě marketing jako takový, je to vášeň a můj splněný sen. Spojuje jak bouřlivé vymýšlení nápadů, tak tvorbu krásných věcí, ale i analýzy a strategická vážná rozhodnutí, a to všechno s cílem prodat a tím udělat radost zákazníkovi i firmě. Postupně jsem se od kreativní tvorby letáčků nebo inzercí dostala až ke strategickému pohledu na celý marketing resp. značku jako takovou, a to mě velmi baví. Baví mě ten nadhled a vytváření pomyslného místa na slunci pro Nobilis Tilia. Pro tento komplexní přístup je výchozí na jedné straně sledování vývoje trhu, chování konkurence a zákazníků. Ti nám nejlépe našeptávají, jaká jsou jejich přání a potřeby a kde je naše příležitost. Na druhé straně naše vlastní možnosti výroby, ale také kompetence značky a vlastní přesvědčení vycházející z hodnot firmy. Na základě toho pak marketing může navrhnout různé cesty pro uspokojení zákazníka, ať už je to vývoj nových produktů ve spolupráci s vývojovým oddělením, doporučení nových distribučních kanálů či teritorií pro obchodní tým nebo jinou, zajímavější, srozumitelnější podobu či formu komunikace k zákazníkovi. A to vše stále v kontextech vydefinované pozice značky na trhu, tzn. jak chceme, aby zákazník naši značku vnímal, jakou značkou chceme být.

Květová voda, marketingová manažerka - přírodní kosmetika Nobilis Tilia

Co je v marketingovém oddělení momentálně největším úkolem? Je nějaký výjimečný projekt, na kterém momentálně pracujete?

V letošním roce jsme spustili historicky první kampaň na podporu značky Nobilis Tilia, která vysvětluje samotnou podstatu a unikátnost naší kosmetiky – aromaterapii. Cílem kampaně je představení značky potenciálním zákazníkům, zvýšení povědomí o Nobilis Tilia, posílení pozice mezi konkurenty a vytvoření si podsegmentu aromaterapeutické kosmetiky. Na kampani, která je a bude realizována převážně v online prostředí, jsme spolupracovali se špičkami v oboru, od vydefinování zadání, vytvoření kreativních návrhů, až po natočení video reklamy a jejího umístění do online reklamního prostředí. Je založena na epickém ztvárnění destilace pomocí živlů přírody jako toho nejúčinnějšího způsobu, jak z bylin dostat to nejcennější do přírodní kosmetiky. Nejen pro krásnou a zdravou pleť, ale i pro celkovou harmonii člověka. Práce na známosti značky je nekončící proces a my už teď máme nápady na další a další kampaně, které mohou doplnit i oslavy 30 let od založení Nobilis Tilia, které nás v příštím roce čekají.

Jak vnímáte značku Nobilis Tilia v porovnání s jinou přírodní kosmetikou na českém trhu?

Před lety, když jsem zkoušela různé přírodní produkty, tak mě příjemně oslovila kosmetika Dr. Hauschka, kterou jsem si oblíbila. U některých současných značek přírodní české kosmetiky mi však chybí hlubší kosmetologická i chemická expertýza, která by se zaměřovala na řešení problémů s pokožkou, jako jsou vrásky, boj s celulitidou, pigmentace, povadlá pleť, strie apod. Nebo nějaký smysluplný příběh značky. Jsou to mnohdy jen masti a kosmetika, která je hezky zabalená, označená jako přírodní, protože je to trendy. Nobilis Tilia mě kdysi chytla za srdce především tím, že má duši. Na první pohled i dotek. A k tomu se soustředí na funkčnost. Tu jsem ocenila kdysi v těhotenství a jako maminka, protože jsem dbala na to, jaké produkty budu používat sama na sebe a čím budu pečovat o své miminko. Například pro dětské masáže jsem nedala dopustit na Masážní olej Žofie. Jeho vůně heřmánku a levandule děti po koupeli spolehlivě zklidnila a dobře pak spaly celou noc. Sama jsem si oblíbila Tělové mléko Karité, nejen pro jeho vůni, ale i jako ideální výrobek pro hydrataci pokožky a zklidnění po letním slunění.

Nobilis Tilia má mnoho předností, ať už na úrovni fungujících produktů, tak na úrovni krásného příběhu značky. Však se k nám přijďte podívat – do prodejen, e-shopu nebo nejlépe do naší zahrady v Centru aromaterapie ve Vlčí Hoře.

marketingová manažerka Simona Brhelová - přírodní kosmetika Nobilis Tilia

Řekla byste, že zákazníci dnes upřednostňují online prodej před nákupem v kamenných prodejnách nebo mají obě formy svůj potenciál?

Kombinace kamenných prodejen a eshopu se už nějaký čas ukazuje napříč odvětvími jako správná cesta. Na formátu vlastních kamenných prodejen lze odprezentovat celý sortiment, jeho kvalitu, i kvalitu prodeje, zákaznického servisu, prostě celkový dojem ze značky. A taky získáte okamžitou zpětnou vazbu od zákazníka tváří v tvář. Online prodej zase skýtá velký potenciál z důvodů pohodlí a rychlosti nákupu z domova, z práce nebo třeba z tramvaje. Více než polovina návštěv našeho eshopu dnes probíhá přes mobilní telefon. Během covidu se zákazníci naučili více nakupovat v eshopech, nebojí se už platit na internetu, nákupy uskutečňují v mobilních aplikacích. Na druhou stranu si myslím, že jsme se velmi rádi všichni do kamenných prodejen vrátili, protože ani sebedokonalejší umělá inteligence nemůže nahradit osobní kontakt. Naší vizí je využít potenciálu obou variant a nabídnout zákazníkům výhody této kombinace.

Mají zákazníci napříč lety oblíbené stálice mezi produkty nebo se trendy v prodejích mění?

Naše portfolio určitě ovlivňují velké trendy kosmetického trhu. Před lety to byl boom arganového oleje a kyseliny hyaluronové. Ve chvíli, kdy jsme výrobky s těmito surovinami zařadili do prodeje, mělo to pro nás velký význam a i dnes se drží na předních příčkách prodejů. Arganový krémHyaluronové sérum máme v nabídce zhruba od roku 2012/2013 a oba výrobky patří mezi oblíbené stálice našich zákaznic. Zároveň se v posledních letech na trhu objevují i úplné novinky, např. opunciový olej, ale často se jedná spíše o krátkodobý módní výstřelek, který brzy zase z trhu vymizí. Trendy se neobjevují jen v surovinách, ale také ve způsobech aplikace nebo v obalech. A zároveň ne všechny trendy chceme využít. Jako příklad mohu uvést minutové nebo jednorázové masky. My však upřednostňujeme spíše přístup pomalých rituálů, které vyžadují trochu času na sebepéči, třeba v případě enzymatické kúry Biofáze. Někdy se také stává, že jde vývoj dopředu rychleji, než na co jsou zákazníci připraveni. Aktuálně je trendy téma kožní mikrobiom, my jsme s ním však pracovali už téměř před deseti lety. K tehdejšímu dvacetiletému výročí Nobilis Tilia vznikla naše Lipová detoxikační řada, která podporuje jeho správnou funkci. Pamatuji si, že mi v té době velký význam kožního mikrobiomu, jako cestě ke zdravé a dlouho krásné pleti, kladl na srdce i Jan Kushmirek, uznávaný průkopník aromaterapie a autor knihy Tekuté slunce.

Čím je pro Vás aromaterapie? A podělíte se se čtenáři o vůně, bez kterých nemůžete žít?

Pro mě je aromaterapie synonymem pomoci a radosti na každý den, protože opravdu každý den ji použiji. Ať už v kosmetice, v difuzéru v autě, v kanceláři nebo když nakapu éterický olej dětem na polštář. Na mé "éteráky" mi jeden náš kufřík nestačí. Moje oblíbené vůně se lety proměňují, ale stálicí je určitě levandule pro své všestranné použití a poslední dobou ravintsara, majoránka a jasmín.

Medailonek

Simona Brhelová pochází z Ostravy a s mužem, dvěma dětmi a fenkou Lily žije v malé vesničce u Nového Boru. Kromě své práce ráda tráví čas v přírodě, ať už v běžeckém tempu, na výletech nebo jen procházkami po okolních Sloupských kopcích a vyhlídkách. Je ale také ráda ve společnosti lidí, nejlépe při dobrém jídle a pití. Baví ji ochutnávat, různé dobroty, zážitky, zkoušet nové věci, překračovat své limity. A cokoliv tvořit, od oblečení, šperků, až po domácí dekorace.

Zákaznický servis

(+420) 412 383 421

Pondělí–pátek: 8.00–17.00

PŘÍJEM ZBOŽÍ
Sklad: +420 724 153 128
Pondělí–pátek: 6.30–15.00

nobilis@nobilis.cz

Přihlaste se k odběru novinek z Vlčí Hory

Povinná publicita dotačních projektů Nemovitosti Nobilis Tilia, OP PIK, Nemovitosti Nobilis Tilia, TECHNOLOGIE Nobilis Tilia, Odborné posouzení abrazivity zubní pasty a Stanovení penetrace aktivních látek naleznete ZDE.

© 2003–2024 Nobilis Tilia s.r.o.
Laboratoře přírodní kosmetiky, Vlčí Hora 147 407 46 Krásná Lípa | IČ: 25497006 | DIČ: CZ25497006
Nobilis Tilia je zapsaná v Obchodním rejstříku, vedeným Krajským soudem v Ústí nad Labem oddíl C, vložka 21050.
Vývoj v inspirum, internetový obchod inspishop.