Rozhovor se Simonou Brhelovou: O značce, která má duši

(doba čtení 10 min)
Rozhovor se Simonou Brhelovou: O značce, která má duši
Jaká je značka Nobilis Tilia a kam směřuje? Co se právě řeší ve Vlčí Hoře? Vyzpovídali jsme marketingovou manažerku Simonu Brhelovou.

Od prvního seznámení vnímala marketingová manažerka Simona Brhelová Nobilis Tilia jako značku, která má duši a která je pomocníkem a radostí člověku na každý den. Láska k bylinkám a přírodním produktům ji do Vlčí Hory zavedla v roce 2013. K jejímu desetiletému výročí ve firmě jsme s ní nahlédli pod pokličku práce v marketingu.

Co vás přivedlo k práci v Nobilis Tilia, jaké byly Vaše začátky?

Moje cesta za prací do Nobilis Tilia vedla z daleka, jelikož původem pocházím z malé vesničky u Ostravy. Pocitově to však byla láska na první přičichnutí, na první dotek. Už dlouho před nástupem do firmy mě v osobním životě zajímalo bylinkaření a doma jsem si vyráběla vlastní přírodní kosmetiku. I díky mé předchozí práci jsem měla obrovský přehled o kosmetických značkách, jak českých, tak zahraničních. Když jsem pak poznala svého muže, přestěhovala jsme se tehdy už z Prahy, kam jsem z Moravy odešla za prací, až do Nového Boru. Při jedné z procházek Českým Švýcarskem jsme narazili na tehdejší budovu a prodejnu Nobilis Tilia. Zdejší atmosféra a produkty mě okamžitě chytly za srdce a já jsem si slíbila, že po mateřské dovolené tady začnu pracovat. Mateřskou jsem si užila postupně se dvěma dětmi, ale nakonec se tak stalo. Na začátku jsem se věnovala marketingové komunikaci, mediálnímu partnerství, inzerci, sociálním sítím, produkci veletrhů. Vytvořila jsem historicky první katalog. Postupně však agenda narůstala a pozice se proměnila.

Pozice marketingové manažerky vyžaduje komplexní přístup, který odráží práci i dalších oddělení. Co všechno musíte zohledňovat, co vás na své práci baví?

Baví mě marketing jako takový, je to vášeň a můj splněný sen. Spojuje jak bouřlivé vymýšlení nápadů, tak tvorbu krásných věcí, ale i analýzy a strategická vážná rozhodnutí, a to všechno s cílem prodat a tím udělat radost zákazníkovi i firmě. Postupně jsem se od kreativní tvorby letáčků nebo inzercí dostala až ke strategickému pohledu na celý marketing resp. značku jako takovou, a to mě velmi baví. Baví mě ten nadhled a vytváření pomyslného místa na slunci pro Nobilis Tilia. Pro tento komplexní přístup je výchozí na jedné straně sledování vývoje trhu, chování konkurence a zákazníků. Ti nám nejlépe našeptávají, jaká jsou jejich přání a potřeby a kde je naše příležitost. Na druhé straně naše vlastní možnosti výroby, ale také kompetence značky a vlastní přesvědčení vycházející z hodnot firmy. Na základě toho pak marketing může navrhnout různé cesty pro uspokojení zákazníka, ať už je to vývoj nových produktů ve spolupráci s vývojovým oddělením, doporučení nových distribučních kanálů či teritorií pro obchodní tým nebo jinou, zajímavější, srozumitelnější podobu či formu komunikace k zákazníkovi. A to vše stále v kontextech vydefinované pozice značky na trhu, tzn. jak chceme, aby zákazník naši značku vnímal, jakou značkou chceme být.

Co je v marketingovém oddělení momentálně největším úkolem? Je nějaký výjimečný projekt, na kterém momentálně pracujete?

V letošním roce jsme spustili historicky první kampaň na podporu značky Nobilis Tilia, která vysvětluje samotnou podstatu a unikátnost naší kosmetiky – aromaterapii. Cílem kampaně je představení značky potenciálním zákazníkům, zvýšení povědomí o Nobilis Tilia, posílení pozice mezi konkurenty a vytvoření si podsegmentu aromaterapeutické kosmetiky. Na kampani, která je a bude realizována převážně v online prostředí, jsme spolupracovali se špičkami v oboru, od vydefinování zadání, vytvoření kreativních návrhů, až po natočení video reklamy a jejího umístění do online reklamního prostředí. Je založena na epickém ztvárnění destilace pomocí živlů přírody jako toho nejúčinnějšího způsobu, jak z bylin dostat to nejcennější do přírodní kosmetiky. Nejen pro krásnou a zdravou pleť, ale i pro celkovou harmonii člověka. Práce na známosti značky je nekončící proces a my už teď máme nápady na další a další kampaně, které mohou doplnit i oslavy 30 let od založení Nobilis Tilia, které nás v příštím roce čekají.

Jak vnímáte značku Nobilis Tilia v porovnání s jinou přírodní kosmetikou na českém trhu?

Před lety, když jsem zkoušela různé přírodní produkty, tak mě příjemně oslovila kosmetika Dr. Hauschka, kterou jsem si oblíbila. U některých současných značek přírodní české kosmetiky mi však chybí hlubší kosmetologická i chemická expertýza, která by se zaměřovala na řešení problémů s pokožkou, jako jsou vrásky, boj s celulitidou, pigmentace, povadlá pleť, strie apod. Nebo nějaký smysluplný příběh značky. Jsou to mnohdy jen masti a kosmetika, která je hezky zabalená, označená jako přírodní, protože je to trendy. Nobilis Tilia mě kdysi chytla za srdce především tím, že má duši. Na první pohled i dotek. A k tomu se soustředí na funkčnost. Tu jsem ocenila kdysi v těhotenství a jako maminka, protože jsem dbala na to, jaké produkty budu používat sama na sebe a čím budu pečovat o své miminko. Například pro dětské masáže jsem nedala dopustit na Masážní olej Žofie. Jeho vůně heřmánku a levandule děti po koupeli spolehlivě zklidnila a dobře pak spaly celou noc. Sama jsem si oblíbila Tělové mléko Karité, nejen pro jeho vůni, ale i jako ideální výrobek pro hydrataci pokožky a zklidnění po letním slunění.

Nobilis Tilia má mnoho předností, ať už na úrovni fungujících produktů, tak na úrovni krásného příběhu značky. Však se k nám přijďte podívat – do prodejen, e-shopu nebo nejlépe do naší zahrady v Centru aromaterapie ve Vlčí Hoře.

Řekla byste, že zákazníci dnes upřednostňují online prodej před nákupem v kamenných prodejnách nebo mají obě formy svůj potenciál?

Kombinace kamenných prodejen a eshopu se už nějaký čas ukazuje napříč odvětvími jako správná cesta. Na formátu vlastních kamenných prodejen lze odprezentovat celý sortiment, jeho kvalitu, i kvalitu prodeje, zákaznického servisu, prostě celkový dojem ze značky. A taky získáte okamžitou zpětnou vazbu od zákazníka tváří v tvář. Online prodej zase skýtá velký potenciál z důvodů pohodlí a rychlosti nákupu z domova, z práce nebo třeba z tramvaje. Více než polovina návštěv našeho eshopu dnes probíhá přes mobilní telefon. Během covidu se zákazníci naučili více nakupovat v eshopech, nebojí se už platit na internetu, nákupy uskutečňují v mobilních aplikacích. Na druhou stranu si myslím, že jsme se velmi rádi všichni do kamenných prodejen vrátili, protože ani sebedokonalejší umělá inteligence nemůže nahradit osobní kontakt. Naší vizí je využít potenciálu obou variant a nabídnout zákazníkům výhody této kombinace.

Mají zákazníci napříč lety oblíbené stálice mezi produkty nebo se trendy v prodejích mění?

Naše portfolio určitě ovlivňují velké trendy kosmetického trhu. Před lety to byl boom arganového oleje a kyseliny hyaluronové. Ve chvíli, kdy jsme výrobky s těmito surovinami zařadili do prodeje, mělo to pro nás velký význam a i dnes se drží na předních příčkách prodejů. Arganový krém a Hyaluronové sérum máme v nabídce zhruba od roku 2012/2013 a oba výrobky patří mezi oblíbené stálice našich zákaznic. Zároveň se v posledních letech na trhu objevují i úplné novinky, např. opunciový olej, ale často se jedná spíše o krátkodobý módní výstřelek, který brzy zase z trhu vymizí. Trendy se neobjevují jen v surovinách, ale také ve způsobech aplikace nebo v obalech. A zároveň ne všechny trendy chceme využít. Jako příklad mohu uvést minutové nebo jednorázové masky. My však upřednostňujeme spíše přístup pomalých rituálů, které vyžadují trochu času na sebepéči, třeba v případě enzymatické kúry Biofáze. Někdy se také stává, že jde vývoj dopředu rychleji, než na co jsou zákazníci připraveni. Aktuálně je trendy téma kožní mikrobiom, my jsme s ním však pracovali už téměř před deseti lety. K tehdejšímu dvacetiletému výročí Nobilis Tilia vznikla naše Lipová detoxikační řada, která podporuje jeho správnou funkci. Pamatuji si, že mi v té době velký význam kožního mikrobiomu, jako cestě ke zdravé a dlouho krásné pleti, kladl na srdce i Jan Kushmirek, uznávaný průkopník aromaterapie a autor knihy Tekuté slunce.

Čím je pro Vás aromaterapie? A podělíte se se čtenáři o vůně, bez kterých nemůžete žít?

Pro mě je aromaterapie synonymem pomoci a radosti na každý den, protože opravdu každý den ji použiji. Ať už v kosmetice, v difuzéru v autě, v kanceláři nebo když nakapu éterický olej dětem na polštář. Na mé "éteráky" mi jeden náš kufřík nestačí. Moje oblíbené vůně se lety proměňují, ale stálicí je určitě levandule pro své všestranné použití a poslední dobou ravintsara, majoránka a jasmín.

Medailonek

Simona Brhelová pochází z Ostravy a s mužem, dvěma dětmi a fenkou Lily žije v malé vesničce u Nového Boru. Kromě své práce ráda tráví čas v přírodě, ať už v běžeckém tempu, na výletech nebo jen procházkami po okolních Sloupských kopcích a vyhlídkách. Je ale také ráda ve společnosti lidí, nejlépe při dobrém jídle a pití. Baví ji ochutnávat, různé dobroty, zážitky, zkoušet nové věci, překračovat své limity. A cokoliv tvořit, od oblečení, šperků, až po domácí dekorace.

Články od autora

Show more
Přírodní cesta ke krásným nohám bez křečových žil

Přírodní cesta ke krásným nohám bez křečových žil

(doba čtení 5 min)
Roční období
Tělo

Proč vznikají křečové žíly a metličky, a jak si pomoci aromaterapeutickou domácí péči při jejich výskytu?

Show more
Aromaterapie v těhotenství, 1. trimestr

Aromaterapie v těhotenství, 1. trimestr

(doba čtení 6 min)
Těhotenství
Aromaterapie

Pomozte si aromaterapií už během první nevolnosti či únavy. Bezpečně vás provedeme prvním trimestrem.

Show more
Aromaterapie v těhotenství, 2. a 3. trimestr

Aromaterapie v těhotenství, 2. a 3. trimestr

(doba čtení 7 min)
Těhotenství
Aromaterapie
Strie
Bolest kloubů

Trápí vás oteklé nohy, tvrdnutí bříška či změny nálad? Máme pro vás návod, jak se s nimi vypořádat přírodní cestou.

Show more
Vše, co jste potřebovala vědět o nošení dětí

Vše, co jste potřebovala vědět o nošení dětí

(doba čtení 6 min)

Proč je dobré miminko nosit. Jak vybrat správný druh nosítka. A jaké benefity má nošení pro rodiče? To vše v článku, který vznikl spoluprací s českou firmou Jožánek.

Show more
Voňavý návod na zdravý domov

Voňavý návod na zdravý domov

(doba čtení 4 min)
Vůně
Imunita

Využijte ozdravné síly éterických olejů pro své domácí prostředí. Představujeme originální vůně do vašeho bytu.

Show more
Jak pečovat o nejcitlivější ženské partie

Jak pečovat o nejcitlivější ženské partie

(doba čtení 5 min)
Tělo
Mykózy

Správná intimní hygiena je klíčem k ženskému zdraví. Přečtěte si, jak na ni.

Show more
Péče pod plenkami

Péče pod plenkami

(doba čtení 4 min)
Přebalování
Opruzeniny
Hygiena

Vyřešte opruzeniny jednou provždy. Máme pro vás tipy na účinnou prevenci i domácí vlhčené ubrousky.

Show more
Jak a čím obohatit stravu a pitný režim dětí?

Jak a čím obohatit stravu a pitný režim dětí?

(doba čtení 5 min)
Bylinky
Imunita

Příkrmy, šťávy, čaje a tuky hrají důležitou součást výživy miminek. V našem sortimentu proto máme i několik lahodných a zdravých produktů do dětského jídelníčku.

Show more
Dárkové sady a další radosti pod stromeček

Dárkové sady a další radosti pod stromeček

(doba čtení 5 min)
Roční období
Vánoce

Advent a Vánoce už klepou na okenní tabulky. Vyberte pro své blízké to pravé a prožijte jedno z nejkrásnějších období celého roku v klidu.

Show more
Přírodní péče pro krásné a zdravé vlasy

Přírodní péče pro krásné a zdravé vlasy

(doba čtení 5 min)
Vlasy

Trápí vás mastné, suché nebo padající vlasy? Zjistěte, proč dát přednost přírodním šamponům a dalším vlasovým produktům.

Show more
Dýchací cesty, zoubky, zažívání – obávaná trojice neduhů

Dýchací cesty, zoubky, zažívání – obávaná trojice neduhů

(doba čtení 5 min)
Dětské bolístky
Ústa a rty
Oči

Jak dětem ulevit pomocí aromaterapie a zároveň je vyléčit tak, aby se vám stále dokola nevracely?

Show more
Tinktury: celostní péče přírody pro zdraví a krásu

Tinktury: celostní péče přírody pro zdraví a krásu

(doba čtení 2 min)
Imunita

Přírodní tinktury se snadno stanou doplňkem pro vaše denní rituály. Napomáhají regeneraci, podporují imunitu a jsou vhodné i pro děti.

Show more
Intenzivní péče o pleť s přírodním retinolem a vitaminy

Intenzivní péče o pleť s přírodním retinolem a vitaminy

(doba čtení 10 min)
Pleť
Naše suroviny
Vrásky

Jak si udržet krásnou pleť, mladistvý vzhled anebo pomoci pokožce v boji s jejími nedostatky a dostat ji rychle zpět do formy?

Show more
Mytí a koupání s aromaterapií

Mytí a koupání s aromaterapií

(doba čtení 4 min)
Hygiena
Koupání
Lupy

Udělejte z mytí a koupání voňavý zážitek. Naše mycí přípravky jsou připraveny k péči i o ty nejmenší děti a kojence.

Show more
Jak redukovat strie a cítit se skvěle i po porodu

Jak redukovat strie a cítit se skvěle i po porodu

(doba čtení 5 min)
Strie

Co dělat, aby se strie po porodu staly pouhou vzpomínkou na nejkrásnější období v životě?

Show more
Jak na opalování v souladu s přírodou

Jak na opalování v souladu s přírodou

(doba čtení 5 min)
Roční období
Opalování

Plánujete letní dovolenou? Připravte se s námi na sluneční paprsky bezpečně a také šetrně k pokožce i k životnímu prostředí.

Show more
Péče o pokožku

Péče o pokožku

(doba čtení 4 min)
Pokožka
Suchá pokožka
Masáže

Přírodní aromaterapeutická kosmetika vám pomůže během mazání s regenerací i ochranou již od narození.

Show more
Látkové versus jednorázové plenky

Látkové versus jednorázové plenky

(doba čtení 7 min)
Přebalování

Jak se vyznat v plenkách? Které jsou ty pravé a proč? A co byste měla vědět, než si vyberete, do čeho dětský zadeček zabalit? Poradí vám Lucie Kořínková, obchodní manažerka z Bamboolik.cz.

Show more
Proč používat rostlinné oleje v péči o pokožku

Proč používat rostlinné oleje v péči o pokožku

(doba čtení 5 min)
Suchá pokožka
Masáže

Jaká je pokožka miminek, jak ji posílit a podpořit její správný vývoj? Tajemství se skrývá v panenských rostlinných olejích.

Články s podobnými tématy

Show more
Bergamot: Záchranka pro vaše nervy

Bergamot: Záchranka pro vaše nervy

(doba čtení 4 min)
Roční období
Oleje
Vůně

Prozkoumejte éterické oleje v našem kalendáři. Představujeme jeden z nejlepších olejů na úlevu při depresích a melancholii.

Show more
Grapefruit: Průvodce k radostem všedního dne

Grapefruit: Průvodce k radostem všedního dne

(doba čtení 4 min)
Roční období
Oleje
Vůně

Prozkoumejte éterické oleje v našem kalendáři. Vůně grapu vám vrátí vaše každodenní malé radosti a úsměv na tvář.

Show more
Voňavý návod na zdravý domov

Voňavý návod na zdravý domov

(doba čtení 4 min)
Vůně
Imunita

Využijte ozdravné síly éterických olejů pro své domácí prostředí. Představujeme originální vůně do vašeho bytu.

Show more
Jak si správně vybrat éterický olej?

Jak si správně vybrat éterický olej?

(doba čtení 3 min)
Oleje
Vůně
Naše suroviny

Ve složitém systému vlastních podvědomých reakcí je váš nos tím nejlepším vodítkem. Jak si tedy správně vybrat?

Show more
Slavíme výročí 30 let

Slavíme výročí 30 let

(doba čtení 5 min)
Vůně

Je to už 30 let, co vznikla naše značka přírodní aromaterapeutické kosmetiky. Pojďte objevit naši cestu vůní a harmonie.

Show more
Rozhovor s Barborou Krejčí: Aromaterapeut je životní průvodce

Rozhovor s Barborou Krejčí: Aromaterapeut je životní průvodce

(doba čtení 8 min)
Oleje
Vůně

Jak lze propojit aromaterapii a psychoterapii? Nejen o knize Aromaterapie pro duševní pohodu je rozhovor se aromaterapeutkou Bárou Krejčí.

Show more
Aroma difuzéry: získejte z éterických olejů maximum

Aroma difuzéry: získejte z éterických olejů maximum

(doba čtení 4 min)
Oleje
Vůně
Imunita
Nachlazení

S vodou, bez vody, s ventilátorem nebo s ultrazvukem. Podívejte se, jak si vybrat difuzér a zjistěte, který je pro vás ten pravý.

Show more
Rozhovor s Janou Urbanovou: Co nám voní, to nás léčí

Rozhovor s Janou Urbanovou: Co nám voní, to nás léčí

(doba čtení 9 min)
Oleje
Vůně

Jakou roli hraje aromaterapie v životě ženy a jaké jsou nejčastější otázky na našich kurzech? Zjistíte v rozhovoru s aromaterapeutkou Janou Urbanovou.

Show more
Aromaterapií proti stresu: vědecky podloženo, prakticky ověřeno

Aromaterapií proti stresu: vědecky podloženo, prakticky ověřeno

(doba čtení 5 min)
Oleje
Vůně

Nechte si podat pomocnou ruku aromaterapie nejen v dobách radostných.

Show more
Radostný úklid s aromaterapií

Radostný úklid s aromaterapií

(doba čtení 5 min)
Vůně

Najděte zdravou rovnováhu mezi udržováním pořádku, aktivitami a odpočinkem. Aromaterapie vám v tom bude skvělým pomocníkem.

Show more
Šťastné a voňavé aneb jak prožít Vánoce s aromaterapií

Šťastné a voňavé aneb jak prožít Vánoce s aromaterapií

(doba čtení 3 min)
Roční období
Vůně
Vánoce

Připravte si veselé a voňavé Vánoce díky éterickým olejům, jako je mandarinka, skořice nebo hřebíček. Poradíme, jak na to.

Show more
Pro vůni na Vlčí Horu

Pro vůni na Vlčí Horu

(doba čtení 2 min)
Vůně

Už jste navštívili naši milovanou Vlčí Horu? Vytvořili jsme unikátní směs éterických olejů, kterou jinde nenajdete.

Show more
Afrodiziakální oleje na Valentýna

Afrodiziakální oleje na Valentýna

(doba čtení 3 min)
Vůně
Masáž

Provoňte si svátek zamilovaných éterickými oleji. Jakou vůni vybrat, to vám prozradíme v článku.

Show more
Umění voňavého odpočinku

Umění voňavého odpočinku

(doba čtení 5 min)
Oleje
Vůně

Využijte svůj čas k regeneraci. Máme pro vás voňavé tipy, jak si vytvořit domácí lázně.

Show more
Co se skrývá za vůní vašeho oblíbeného oleje?

Co se skrývá za vůní vašeho oblíbeného oleje?

(doba čtení 4 min)
Vůně
Naše suroviny

Kde se berou éterické oleje a proč nám tak voní? Přečtěte si tom, co způsobuje jejich omamnou vůni.

Show more
Karty éterických olejů aneb váš průvodce světem léčivých vůní

Karty éterických olejů aneb váš průvodce světem léčivých vůní

(doba čtení 4 min)
Vůně

Nechte se provést světem léčivých vůní díky harmonizačním kartám éterických olejů. Jak s nimi pracovat, vás naučíme v článku.

Show more
Aromaterapie je věda i umění v jedné kapce

Aromaterapie je věda i umění v jedné kapce

(doba čtení 3 min)
Oleje
Vůně

Aby vůně mohly léčit, musejí mít svůj původ v léčivých rostlinách. Přečtěte si, proč aromaterapie není vše, co voní.